Kategorie 2.1 Meinungsmärkte
PRESSE- UND MEDIENARBEIT
THE 2 EURO T-SHIRT - A SOCIAL EXPERIMENT

Einreicher:
Ketchum Pleon

Auftraggeber:
Fashion Revolution

We wanted to find out, if people would still buy a T-shirt, if they knew just how it was made. To do so, we built a T-shirt vending machine. But instead of simply receiving a t-shirt, customers were shown a video of its production. Afterwards they could choose between buying the T-shirt or donating the money. We documented the results of the experiment in a video, which sparked a big discussion amidst consumers and - what’s more important - between consumers and producers.
[.. zur Übersicht]

Login für Einreicher

Der Login ist geschlossen.

Kontakt

Rosemarie Büschel
Telefon: +49 (0) 228 47 98 195
Mobil: +49 (0) 170 433 88 04
Mail: prpreis- at -oberauer.com

ECC in München

Als Teilnehmer der Gala und/oder der Tour bekommen Sie Rabatt bei der European Communication Conference am 22. und 23. März 2017 in München.

PARTNER